loading...
rahaco.net
شرکت دانش بنیان رها بازدید : 30 چهارشنبه 07 دی 1401 نظرات (0)

اگر اصول اولیه به درستی رعایت شود، زیروکلاینت سرعتی که زیرساخت دسکتاپ مجازی وعده می‌دهد را امکانپذیر می‌کند. یکی از مزایای اصلی زیروکلاینت این است که آن‌ها وسیله‌ای برای اتصال به دسکتاپ محسوب می‌شوند، به این معنی که نگرانی کمی در مورد خود دستگاه وجود دارد. یک پیکربندی خوب برای زیروکلاینت امکان مدیریت متمرکز، راه اندازی ساده و حداقل هزینه‌ را برای سازمان‌ها فراهم می‌کند.

هنگام راه اندازی زیروکلاینت استانداردهایی را تعیین کنید و زودتر مشخص نمایید که دقیقا چه چیزی می‌خواهید. مراحل بعدی شامل انتخاب دستگاه زیروکلاینت خواهد بود که حداقل تا پنج سال آینده برای شما کار ‌کند. یکی دیگر از گام‌های کلیدی، راه اندازی کنسول مدیریت مرکزی مناسب است که سازمان شما را قادر می‌سازد تا به وعده محاسبات یکنواخت و کم‌هزینه عمل کند. هیچ اشکالی ندارد که بخواهید انواع دستگاه‌های زیروکلاینت را بررسی کنید و تا دستگاه مناسب خود را از میان آن‌ها پیدا کنید.

نحوه راه اندازی زیروکلاینت

نصب زیروکلاینت بسیار آسان است. این دستگاه را می‌توانید به سادگی به لوازم جانبی متصل کرده و به دسکتاپ مجازی با اطلاعات کاربری خود دسترسی داشته باشید. بسته به زیرساخت بک‌اند، پیکربندی‌هایی نیز باید در سمت سرور انجام شود. به طور کلی راه اندازی زیروکلاینت در چند مرحله مختلف انجام می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. در مرحله اول نرم افزار مدیریتی زیروکلاینت بر روی کامپیوتر مرکزی یا سرور نصب شده و حساب کاربری یا یوزر برای کاربر ساخته می‌شود. زیروکلاینت معمولا در کنار مانیتور یا پشت آن نصب می‌شود. در مرحله بعد فایل‌های زیادی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای ریموت زدن استفاده کرد که یکی از آن‌ها Multi User Pach است. ریموت زدن با این فایل به سرعت انجام می‌شود. لاگین کردن به سرور یا به صورت خودکار انجام می‌شود یا به صورت دستی از طریق اتصال IP سرور به زیروکلاینت امکانپذیر است.

راه اندازی زیروکلاینت بر پروتکل RDP

همان‌طور که در مقاله‌های قبلی اشاره کرده‌ایم، RDP یکی از پروتکل‌های مجازی‌سازی و محصول شرکت مایکروسافت است. این پروتکل معروف‌ترین پروتکل‌ ارتباطی میان زیرو کلاینت‌ها و سرورها می‌باشد که در بیشتر موارد به نرم افزار خاصی نیاز ندارد و به راحتی می‌توان آن را روی انواع سیستم عامل‌های ویندوز از جمله ویندوز 7، 8 و 10 نصب کرد. گفتنی است که این روش در مقایسه با راه‌های دیگر امنیت کمتری دارد.

در این حالت باید یک نسخه‌ از ویندوز را بر روی سرور نصب کرده و محدودیت ریموت زدن به ویندوز را غیرفعال نمایید. از آنجایی که ویندوز کلاینتی است، بیش از یک نفر هم‌ زمان نمی‌تواند به آن ریموت بزند. البته برنامه‌هایی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید این محدودیت‌ها را از میان بردارید. پس از فعال کردن قابلیت ریموت ویندوز می‌توانید حساب کاربری را ایجاد کنید و به همین ترتیب هر کاربر یا یوزر عضو گروه دسکتاپ می‌شود. قابلیت‌های بیش از یک یوزر بر روی ویندوز 10 با این روش فعال می‌شود. در روش دوم، نقش‌هایی در سرور ویندوز با عنوان سشن تعریف می‌شوند که از طریق آن‌ها می‌توانید تعداد بی‌شماری یوزر فعال کنید.

راه‌اندازی زیرو کلاینت‌ روی پروتکل PCoIP

این پروتکل‌ها با نام الگوریتم‌های رمزگذاری نیز شناخته می‌شوند. پروتکل PCoIP سرعت و کیفیت تصویر بهتری نسبت به RDP ارائه می‌دهد و امنیت بیشتری فراهم می‌کند. برای راه اندازی این پروتکل باید از دانش متخصصان IT کمک گرفت و این کار با استفاده از ماشین‌های مجازی انجام می‌شود. ماشین‌های مجازی Domain Control و horizon connection server که مدیریت دسکتاپ را برعهده دارند نقش پررنگی در راه اندازی این پروتکل ایفا می‌کنند. کاربران برای لاگین شدن به دسکتاپ خود و مشاهده صفحه سرور می‌توانند از برنامه‌ای بنام  horizen view client استفاده نمایند.

راه‌ اندازی زیرو کلاینت‌ روی پروتکل Citrix

سیتریکس بهترین پروتکل‌ ارتباطی میان زیروکلاینت و سرور شناخته می‌شود. این پروتکل تصاویر را با سرعت قابل قبولی در بستر شبکه منتقل می‌کند و با انواع دستگاه‌ها سازگاری دارد. تنها مشکلی که این پروتکل دارد، پیچیده بودن نصب و راه اندازی آن است. برای راه اندازی این پروتکل به دانش تخصصی نیاز دارید و لایسنس فعال سازی آن را نیز باید تهیه کنید.

زیروکلاینت برای VDI 

زیروکلاینت‌ها به  ادامه مطلب...

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1026
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 118
  • آی پی دیروز : 153
  • بازدید امروز : 298
  • باردید دیروز : 336
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 2,367
  • بازدید ماه : 8,491
  • بازدید سال : 43,345
  • بازدید کلی : 91,447