loading...
rahaco.net
شرکت دانش بنیان رها بازدید : 29 سه شنبه 13 دی 1401 نظرات (0)
اهمیت تجهیزات شبکه در حفظ عملکرد روان سازمان غیرقابل انکار است. این تجهیزات شما را به یکدیگر و به اینترنت متصل نگه می‌دارد و امکان انتقال بی دردسر داده‌ها را فراهم می‌کند. با این حال، اگر تصمیم به خرید سوئیچ شبکه دارید، مدل‌های موجود در بازار بسیار متنوع‌اند؛ به خصوص زمانی که بخواهید سوئیچی انتخاب کنید که بهترین گزینه برای سازمان شما باشد. 
وقتی در حال راه اندازی یک شبکه هستید، دانستن تفاوت میان انواع سوئیچ‌ شبکه می‌تواند در سرعت و پیکربندی شبکه شما تفاوت‌هایی ایجاد کند. سوئیچ در ابتدایی ترین عملکرد خود یک شبکه (LAN) از دستگاه‌های متصل به هم ایجاد می‌کند. اما شناخت انواع سوئیچ‌ شبکه می‌تواند کنترل بیشتری بر داده‌ها، دستگاه‌ها، روترها و نقاط دسترسی به شما بدهد. این مقاله به شما کمک می‌کند تا مزایای اصلی سوئیچ شبکه را درک کنید تا تصمیم بگیرید کدام نوع سوئیچ برای نیازهای شبکه شما مناسب است. با شناخت انواع سوئیچ شبکه و مزایای آن‌ها شبکه سازمان خود را نجات دهید.
سوئیچ شبکه چیست؟
تجهیزات شبکه مناسب برای فعالیت موثر سازمان ها امری ضروری می‌باشد و سوئیچ شبکه یکی از مولفه‌های اصلی شبکه‌هاست. به زبان ساده، سوئیچ ارتباط بین دستگاه‌های موجود در شبکه را امکان پذیر می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد داده‌ها را به اشتراک بگذارند. سوئیچ بسته‌های حاوی داده را پردازش می‌کند و مسیریابی آن‌ها به مقصد مورد نظر را انجام می‌دهد. به عنوان مثال، سوئیچ شبکه در کسب و کارهای کوچک می‌تواند برای اتصال کامپیوتر، چاپگر و سرور و انتقال اطلاعات میان آن‌ها استفاده شود.
انواع سوئیچ شبکه
در اینجا برخی از رایج‌ترین سوئیچ‌های شبکه آورده شده است که در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد هر کدام ارائه می‌شود:
سوئیچ  KVM
سوئیچ مدیریتی
سوئیچ غیرمدیریتی
سوئیچ هوشمند
سوئیچ PoE
سوئیچ KVM
یکی انواع سوئیچ‌ شبکه KVM است. اگر حدس می‌زنید که "KVM" به "صفحه کلید، ویدئو و ماوس" اشاره دارد، درست است! این نوع سوئیچ برای اتصال صفحه کلید، ماوس یا مانیتور به کامپیوتر استفاده می‌شود. این سوئیچ‌ سرورها را مدیریت کرده و در عین حال با حذف کابل‌ها در فضای میزکار صرفه جویی می‌کند. سوئیچ KVM یک رابط ایده آل است که عملکرد چندین رایانه را از یک کنسول واحد مدیریت می‌کند. با افزودن یک توسعه دهنده KVM، امکان دسترسی از راه دور به ماشین‌ها نیز فراهم می‌شود. این راهکار به شما کمک می‌کند تا به راحتی روی نگهداری و مدیریت سرور تمرکز کنید.
سوئیچ مدیریتی
سوئیچ مدیریتی دقیقا همان چیزی است که به نظر می‌رسد: سوئیچی که به نظارت مدیر شبکه نیاز دارد. این نوع سوئیچ به شما امکان کنترل کامل بر ترافیک شبکه را می‌دهد. در عین حال می‌توانید هر پورت اترنت را به صورت سفارشی پیکربندی کنید تا حداکثر کارایی را در انتقال داده‌های شبکه تجربه کنید. سوئیچ‌های مدیریتی نیز معمولا بهترین سوئیچ‌های شبکه برای پشتیبانی از استاندارد گیگابیتی اترنت به جای اترنت سنتی هستند. بسیاری از مدیران از سوئیچ‌های مدیریتی برای ایجاد شبکه‌های محلی مجازی (VLAN) استفاده می‌کنند. با انجام این کار می‌توانید شبکه را بخش بندی کنید و بار ترافیک دستگاه‌های متصل به شبکه را کنترل نمایید. 
یکی دیگر از مزایای راه اندازی سوئیچ مدیریتی این است که آن‌ها با پروتکل درخت پوشا (STP) طراحی شده‌اند. مدیران با استفاده از این قابلیت می‌توانند وظایف کیفیت خدمات (QoS) را انجام دهند و بدون نیاز به حضور در مکان از راه دور به سوئیچ دسترسی داشته باشند. سوئیچ‌های مدیریتی اغلب از نظر هزینه بالاتر از همتایان غیر مدیریتی خود هستند، اما یکی از مزایای منحصر به فرد آن‌ها این است که شما شبکه‌ای دارید بیشترین کارایی را ارائه می‌دهد.
سوئیچ غیرمدیریتی
سوئیچ‌های غیرمدیریتی عموما به عنوان دستگاه‌های plug-and-play ساخته می‌شوند و برای نصب فقط به  کابل اترنت نیاز دارند. راه اندازی این نوع سوئیچ به ارتباط بین دستگاه‌های اترنت متکی است. سوئیچ به طور خودکار بهترین نرخ داده را برای استفاده تعیین می‌کند و به صورت دوطرفه (داده‌ها همزمان در دو جهت دریافت یا ارسال می‌شوند) یا حالت نیمه دوطرفه (داده‌ها از دو طریق دریافت یا ارسال می‌شوند، یک جهت در هر زمان). اگر سوئیچی می‌خواهید که عملکردهای اساسی شبکه را بدون نیاز به سفارشی سازی انجام دهد، این نوع سوئیچ بهترین گزینه برای شما خواهد بود.
سوئیچ هوشمند
یکی دیگر از محبوب‌ترین انواع سوئیچ‌های شبکه، سوئیچ هوشمند است. این نوع سوئیچ تعدادی گزینه مدیریتی دارد و قابلیت هایی را برای پیکربندی VLAN  یا حالت های دوطرفه ارائه می‌دهد. اگر شبکه شما به مجموعه کاملی از سفارشی سازی‌ نیاز ندارد، سوئیچ هوشمند می‌تواند گزینه خوبی باشد. این دستگاه‌ها اغلب مقرون به صرفه‌تر از سوئیچ‌های مدیریتی هستند و در عین حال گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتری را در مقایسه با سوئیچ‌های غیرمدیریتی ارائه می‌دهند.
سوئیچ / انژکتور  PoE
PoE  مخفف power over Ethernet است. سوئیچ PoE برق را  ادامه مطلب...
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1028
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 81
  • آی پی دیروز : 139
  • بازدید امروز : 158
  • باردید دیروز : 349
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 2,576
  • بازدید ماه : 8,700
  • بازدید سال : 43,554
  • بازدید کلی : 91,656