loading...
rahaco.net
شرکت دانش بنیان رها بازدید : 37 شنبه 06 اسفند 1401 نظرات (0)
از ابتدای سال 2022، به طور حتم می‌توانیم بگوییم که سرویس SaaS به معنای واقعی کلمه در همه جا وجود دارد. از سازمان‌های بزرگ مانند Google، Microsoft، یا Adobe Systems گرفته تا نرم افزارهای کوچکی که محاسبات مالی را ارائه می‌دهند؛ تقریبا هر نوع نرم‌افزاری که روزانه استفاده می‌کنیم به این سرویس مرتبط است. اما چرا بازار SaaS به سرعت در حال رشد است؟
SaaS نرم افزار به عنوان یک سرویس است و بر "خدمات" تاکید دارد. تجربه کاربری یکی از ارزش‌های سرویس SaaS است. وقتی به طراحی UX این سرویس نگاه ‌کنید، مشخص می‌شود که چرا تجربه کاربری یکی از مهم‌ترین عناصر این فناوری محسوب می‌شود. با ورود SaaS به بازار، آن‌ها به سرعت جایگزین نرم افزارهای قدیمی شدند. این به این دلیل است که آن‌ها با ارائه UX راحت‌تر، تجربه بهتری را ارائه کردند. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با مفهوم SaaS بیشتر آشنا شوید و مزایایی که به یک سازمان ارائه می‌دهد، چالش‌هایی که ممکن است ایجاد کند و موارد استفاده از این فناوری نوظهور را بخوانید.
سرویس SaaS چیست؟
این سرویس به فروشندگان کمک می‌کند که تمام مسائل فنی را مدیریت کنند؛ به این معنی که مشتریان نیازی به تکیه بر دانش IT تخصصی ندارند. همانطور که کسب ‌و کارها در فضای ابری راحت‌تر رشد می‌کنند، سرویس SaaS  نیز به محبوبیت خود ادامه می‌دهد. ارائه این سرویس به تنهایی امکانپذیر است، اما در عین حال به شخص ثالثی برای کمک به یکپارچه سازی، سفارشی سازی و امنیت نیاز دارند. نحوه تجزیه و تحلیل، ارزیابی و طراحی راهکارهای این سرویس مستلزم درک اساسی اجزای مختلف آن است. SaaS چندین مزیت از جمله انعطاف پذیری و صرفه جویی را به سازمان‌ها ارائه می‌دهد. هنگامی که فروشندگان این سرویس کارهای خسته کننده مانند نصب، مدیریت و به روز رسانی نرم افزار را انجام می‌دهند، کارمندان می‌توانند روی اولویت‌های دیگر تمرکز کنند.
SaaS یک نرم افزار است که در آن برنامه‌ها بر روی زیرساخت ابری ایجاد می‌شوند و از طریق اینترنت در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. این بدان معناست که کاربر می‎تواند به برنامه مورد نظر خود از طریق اینترنت دسترسی داشته باشد. سرویس SaaS در یکی از سه مدل مختلف که توسط موسسه ملی فناوری استاندارد (NIST) تعریف شده است، راه اندازی می‌شود:
Private Cloud: نرم افزار Cloud بر روی زیرساختی قرار دارد که انحصارا توسط یک سازمان متشکل از چندین مصرف کننده استفاده می‌شود. این زیرساخت ممکن است تحت مالکیت، مدیریت و اداره خود سازمان، شخص ثالث یا ترکیبی از هر دو مورد باشد و ممکن است در داخل یا خارج از محل شرکت وجود داشته باشد.
Public Cloud: زیرساخت این نرم افزار برای استفاده توسط عموم طراحی شده است. زیرساخت ممکن است تحت مالکیت، مدیریت و اداره یک سازمان تجاری، دانشگاهی یا دولتی یا ترکیبی از هر دو باشد و در محل ارائه دهنده ابر وجود دارد.
Hybrid Cloud: نرم‌افزار Cloud اساسا روی یک نوع زیرساخت قرار دارد، اما این قابلیت را نیز دارد که در زمان‌ تقاضای زیاد به زیرساخت دیگری سوئیچ کند. فناوری استاندارد یا اختصاصی قابلیت حمل داده‌ها و برنامه‌ها را امکان پذیر می‌کند.
چرا SaaS؟
مزیت کلیدی استفاده از سرویس SaaS، انتقال زیرساخت‌ها و برنامه‌ها به ارائه‌دهنده خدمات است که به کاربر امکان می‌دهد فقط 3 مرحله ساده را انجام دهد: ایجاد حساب کاربری، پرداخت هزینه و استفاده از برنامه. سایر مزایای SaaS عبارتند از:
هزینه چیزی که استفاده می‌کنید را می‌پردازید: مدل‎های مختلف سرویس SaaS به طور خودکار بر اساس سطوح استفاده متنوع اند. بنابراین کاربر فقط هزینه آنچه را که استفاده می‌کند، می‌پردازد.
دسترسی به داده‌های برنامه از هر مکانی: تنها چیزی که نیاز دارید یک اتصال اینترنتی پایدار و یک دستگاه برای دسترسی به برنامه‌هاست. داده‌های برنامه‌‌ در فضای ابری به صورت 24/7 ایمن نگه داشته می‌شوند، حتی اگر دستگاه از کار بیفتد.
حداقل ریسک: IBM نشان می‌دهد که SaaS اغلب به صورت رایگان یا با هزینه ماهانه بسیار کم ارائه می‌شود. بنابراین کاربران برنامه‌ها را آزمایش کرده و برنامه‌های مورد نیاز را آزمایش و شناسایی می‌کنند.
مزایای سرویس SaaS
این سرویس هم برای  ادامه مطلب...
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1024
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 96
  • آی پی دیروز : 102
  • بازدید امروز : 186
  • باردید دیروز : 227
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 1,919
  • بازدید ماه : 8,043
  • بازدید سال : 42,897
  • بازدید کلی : 90,999